اخبار داغ

خبرهای داغ از همه جا

اخبار داغ

خبرهای داغ از همه جا

۴ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

شنبه, ۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۰۳:۱۴ ب.ظ

8 مهارت لازم برای یک نوجوان از دید روانشناسی

برخی از نوجوانان هستند که نمیدانند چه مهارتهایی دارند و چگونه باید از آنها استفاده کنند و در عین حال برخی هم هستند که مهارتی ندارند و در پی به دست آوردن آن می باشند ما در مطلب زیر به شما می گوییم که چه مهارتهایی برای یک نوجوان لازم است تا داشته  باشد.

 

مهارتهای لازم برای یک نوجوان
برخی مهارت ها را می توان بایسته هایی در نظر گرفت که هر فرد 16 ساله باید به عنوان یک نوجوان برای موفقیت در زندگی آینده‌اش، تا این سن در وجود خود پرورش داده باشد.

منبع: samatak.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۰۲ ، ۱۵:۱۴
حسین باهرانه

پیش از شروع بهتر است توجه داشته باشید که هیچ یک از این روش‌ها جهت سواستفاده و یا آسیب رساندن به مخاطب نیست. در حقیقت این مقاله به شما کمک می‌کند تا به روش‌های روانشناسی بر روی اطرافیان خود تاثیرگذار باشید بدون این که به آن‌ها تهاجم کنید تا مجبور به کاری شوند و یا احساس بدی در آن‌ها ایجاد شود.

10- از او منتفع شوید

داستانی حکایت از این دارد که یک‌بار بنجامین فرانکلین می‌خواست بر مردی تاثیرگذار باشد که از قضا آن مرد فرانکلین را دوست نداشت. او از آن مرد درخواست کرد که کتاب ارزشمند و نادری را به او قرض دهد و پس از گرفتن کتاب با مهربانی از او سپاس‌گذاری کرد. در نتیجه آن مرد که هرگز دوست نداشت با فرانکلین صحبت کند تبدیل به دوست خوب او شد. به گفته خود فرانکلین: «هنگامی که کسی به شما مهربانی کرده یا لطفی در حق‌تان می‌کند، انجام یک محبت دیگر نسبت به شما برایش ساده‌تر از کسی است که شما به او محبت کرده باشید»

منبع: یک پزشک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۰۲ ، ۱۴:۳۸
حسین باهرانه

استرس در کودکان به دلایلی مختلفی ممکن است بروز دهد. از آنجا که کودکان نمی‌توانند مشکلات خود را به‌راحتی بروز دهند؛ بسیار مهم است که والدین علائم استرس در کودکان را بشناسند. در این مقاله به بررسی علل استرس کودکان و راه‌کارهای مقابله با آن می‌پردازیم.

منبع: دکتر ساینا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۰۲ ، ۲۲:۴۲
حسین باهرانه
چهارشنبه, ۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۰۴:۲۱ ب.ظ

تعریف اختلال روان تنی چیست؟

اختلال روان تنی وضعیتی روانی است که برای علائم جسمی آن اغلب هیچ گونه توضیح پزشکی وجود ندارد. این اختلال می‌تواند تقریباً هر قسمتی از بدن را تحت تأثیر قرار دهد. افراد مبتلا به این بیماری دچار افکار، احساسات یا نگرانی‌های بیش از حدی در مورد علائمشان می‌شوند که بر کیفیت کلی زندگی آنها تأثیر منفی می‌گذارد.

در یک بیماری روان تنی، استرس عاطفی یا سایر مشکلات روانی نقشی کلیدی در سیر علائم و نشانه‌های جسمانی ایفا می‌کنند. به عنوان مثال، افسردگی ممکن است به بروز علائم بیماری‌های روان تنی منجر شود که این مسئله به ویژه زمانی بارزتر است که سیستم ایمنی بدن شخص در اثر استرس شدید یا مزمن ضعیف شده باشد. مبتلایان به این اختلال به دفعات برای دریافت درمان به پزشک مراجعه می‌کنند اما با ناامیدی هیچ گونه تشخیصی برای مشکلاتشان دریافت نمی‌کنند. چاره کار در دست روانشناس‌ها و روانپزشکان است. اختلال روان تنی گاهی اوقات اختلال علائم جسمی یا درد جسمی نیز نامیده می‌شود.

اختلال روان تنی چقدر شایع است؟

این اختلال نسبتاً شایع است و در حدود ۵ تا ۷ درصد از جمعیت عمومی رخ می‌دهد. به دلایلی که مشخص نیست، زنان حدود ۱۰ برابر بیشتر از مردان درد جسمی دارند.

چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات روان تنی قرار دارند؟
هر شخصی در هر سنی ممکن است به این اختلال دچار شود. مطالعات نشان داده‌اند که وجود برخی عوامل در افراد، آنها را در معرض خطر بیشتری از نظر ابتلا به این اختلال قرار می‌دهد، از جمله:

  • سبک زندگی پرمشغله و پر آشوب
  • اشکال در تشخیص و بیان احساسات
  • نادیده گرفته شدن از سوی والدین
  • سابقه آزار جنسی
  • سایر اختلالات روانی، مانند افسردگی یا اختلالات شخصیت
  • سوء مصرف مواد (مانند اعتیاد به الکل یا اعتیاد)
  • بیکاری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۰۲ ، ۱۶:۲۱
حسین باهرانه